onsdag 18 februari 2009

X2

Så heter filmen men det är X-men 2 jag menar egentligen. Överlag är det så med superhjälte filmer att manus till dem kanske är fattigt men inte urdåligt, däremot det som är bäst med dem är det stora utbud av specialeffekter...och jag har en liten fallelse för sånt. Riktigt snygga och välgjorda effekter är en fröjd att se på.

X-men filmerna (dom två jag sett hittils) känns väldigt bra uppbyggda när det gäller manus, skådisar, effekter osv. En solid struktur som utvecklas. Wolverine är en av mina starka favoriter spelad av Hugh Jackman (som för övrigt ska vara Oscarsvärd på söndag den 22:a) en skådespelare som jag börjat se fler och fler filmer med (bla Australia, Scoop & Van Helsing) och som är väldigt begåvad. Övriga starka namn är: Halle Barry, Ian Mckellen, Patrik Stewart, Famke Jenssen, Rebecca Romijn-Stamos.
Överlag en film som bygger upp en del förväntningar. Nu väntar jag på att få hem den tredje delen på hyrdvd så jag kan se klart trilogin, eftersom tvåan slutar med en hint om att det ska fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar